Angyalffy Vármegyei vizuális pályázat 2025.
A pályázat címe: TERÜLJ TÉR tér-sík-tér-átváltozás
Témája: A tér és a sík kapcsolatának bemutatása, érzékeltetése
A témában egyéni műveket várunk, április 28-i beadással, előzetes regisztrációval a honlapunkon.
A pályaműveket májusban állítjuk ki a Naszályi Művelődési Házban. A területi verseny alkotásai közül a művészeti zsúri három korosztályban választ nyerteseket a 8-10 éves, 11-13 éves, 13+ korcsoportban.
A nevezés lehet
- síkművészeti munka (grafikai és bármely színes technika), mely a teret hívja meg a rajzlapra, vászonra, és nyilvánvalóan térbeli hatásokat kelt a nézőben;
- vagy dombormű, szobor, applikáció.
A munkák beérkezésének helye és határideje: 2025. április 28.
A munkák küldhetők vagy szállíthatók az átvevő címre:
Angyalffy Mátyás Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Naszály, 2899 Iskola u.1.
Nevezési feltételek
Nevezni a mellékelt adatvédelmi nyilatkozattal együtt beküldött jelentkezési lapon lehet. Az életkor megjelölése, az iskola OM azonosítója és a szülő/gondviselő megnevezése, elérhetősége kötelező.
A nyilatkozatot és a jelentkezési lapot az angyalffynaszaly@gmail.com e-mail címre lehet küldeni. A munkák ezt követően küldhetők, szállíthatók el az átvevő hely címére. Az elektronikus feltöltésre nincs lehetőség. A munkákat kizárólag postai vagy személyes úton várjuk.
A jelentkezési lapot és az adatvédelmi nyilatkozatot a felhíváshoz csatoljuk, valamint a honlapról is letölthető.
Értékelés és elismerés
A pályázat beadása április 28-án, éjfélkor zárul. A zsűrinek ezt követően van lehetősége a szemrevételezésre, a döntésre. A díjak ünnepélyes átadása május 23-án, pénteken, 16.00 órakor lesz, melyre minden nyertes e-mailben kap meghívót.
A beadott munkákból a Naszályi Művelődési Házban rendezünk kiállítást.
Bármilyen kérdés esetén ajánljuk a „Gyakran feltett kérdések” dokumentumot, mely a honlapon letölthető, valamint a személyes kapcsolatot: Haller Szilveszter vizu tanár 06/70 364 8650.
Naszály, 2025. február 18. Szabó-Szente Katalin
főigazgató
.jpg)
Egykori művészeti iskolai tanárunktól búcsúzunk

Változás a művészeti iskola tanári karában:
Díjátadó iskolagyűlés

Élet a művészeti iskolában

A Munkácsy - rajzverseny díjazottjai
Munkácsy - rajzverseny meghirdetése

Műhelytárlat az alkotótábor képeiből








2021. augusztus 23. Képzőművészeti alkotótábor megnyitása Naszályon






Köszöntjük nemzeti ünnepünket


Siker a Tűzmegelőzési Bizottság rajzpályázatán
Az Országos Tűzmegelőzési Bizottság által meghirdetett rajzversenyen Farkas Viktória "szabadkézi rajz" kategóriában I., Hevesi Alex III. helyezést ért el! Gratulálunk tehetséges növendékeinknek, Sulyok Teréz festőművész tanítványainak!


Munkácsy-rajzverseny



Tárlatnyitó a Művelődési házban

2019. augusztus 19. Alkotótábor záróünnepsége
Műhelytárlattal ért véget a naszályi Képzőművészeti Alkotótábor. Sulyok Teréz, a tábor szervezője az elkészült képek kapcsán kiemelte, sikerült a falu és környezetének néhány kevésbé ismert részletét felfedezni az alkotóművészet és a helytörténet számára. A jó hangulatú tábor megvalósulását a helyi önkormányzat és az Angyalffy Mátyás Általános Iskola és Művészeti Iskola segítette.
Képzőművészeti alkotótábor - Naszály
Munkácsy-rajzverseny díjazottjai
A rajzverseny zsűrije: Sulyok Teréz, Essősy Gábor, Hozák Attila
Díjazottak:
2. osztály
Kiállítás a Kistérségi Naszályi Napok alkalmával

Tájékoztató a művészeti iskola tértési díjáról, kedvezményekről
Képzőművészeti táborok
2016. június 17. Tanévzáró ünnepség
Versenyeredmények
A Talentum Művészeti Szakközépiskola által kiírt rajzpályázaton Kovács Mariann 1.; Dibusz Dária 3. helyezést ért el. Különdíjat kapott Hornyák Nándor, Várhidi Csenge (2. osztályos tanulók) és Vastag Boglárka 4. osztályos tanuló). Mariann az állatokról szóló versenyben egy pasztell technikával készített madárkompozícióval nyert a 8. osztályosok között. Dária szintén madarakkal készült, egy madár párt ábrázolt akrill festés technikájával. A 7-es korosztály 3. helyezését szerezte meg.
Vastag Boglárka különdíjat nyert a 4-esek között Hangya című művével, melyet akvarell technikával.

Nándi, az egyetlen fiú a versenyzőink között, aki az újév közeledtével Malacka grafikával érdemelte ki a zsűri különdíját. Nándi 2. osztályos.

Az OFI és a Rajztanárok Egyesületének különdíját Várhidi Csenge 2. osztályos tanulónk nyerte. Grafikája képünkön látható!

A tanulók felkészítő tanára Sulyok Teréz tanárnő volt.
Gratulálunk!
Művészeti Iskola
A művészeti oktatás keretében tudatosítani kívánjuk tanulóinkban, hogy a művészeti ismeretek fejlesztik a személyiségét, az ízlését és a fogékonyságot a művészetek iránt. Nyitottá kívánjuk tenni őket a művészetek iránt. A különféle művészeti ágakban kimagaslóan tehetséges tanulókat szakirányú továbbtanulásra és az amatőr művészeti mozgalomba való bekapcsolódásra ösztönözzük. A különböző ismeretek elsajátítása eszköz a tanulók értelmi, önálló ismeretszerzési, kommunikációs, cselekvési képességeinek a kialakításához, fejlesztéséhez.
Iskolánk pedagógiai programja, nevelési, tanítási, tanulási folyamata teret ad a színes sokoldalú iskolai életnek, a tanulásnak, a játéknak, a sportolásnak, a munkának, így fejlesztve tanulóink önismeretét együttműködési készségét, szokásaikat, az értékekkel történő azonosulásukat, mindezek meggyökereztetését a mindennapokban.
Művészeti iskolánk legfontosabb pedagógiai alapelvei:
- Személyiség fejlesztés, a művészi tehetség kibontakoztatása
- Pedagógiai munkánkban egészséges arányban ötvözzük a képességfejlesztő és a produkció központú művészeti nevelést. Egyformán lényegesnek tartjuk mindkettőt, hiszen csak megfelelő képességfejlesztés után lehet sikerélmény nyújtó produkciót létrehozni
A művészeti iskola kiemelt nevelési és oktatási céljai:
- A választott tanszakon belül nyújtson speciális művészeti ismereteket, és az alkotó munkával együtt járó pozitív élmények segítségével járuljon hozzá a harmonikus, érzelmileg gazdag, kreatív személyiség kialakításához.
- Alakítsa ki a kultúra iránt nyitott magatartást, az esztétikai érzékenységet, neveljen a művészetek befogadására, értésére és amatőr művészeti tevékenységek művelésére.
- Sajátos eszközeivel ösztönözzön a társadalmi kapcsolatteremtésben, együttműködésben és kommunikációban a toleráns magatartásra.
- Az átlagosnál jobb képességű növendékeket készítse fel a szakirányú továbbtanulásra.
A fenti célok eléréséhez szükséges feladataink :
- Megismertetni az egyes művészeti szakterületek alapvető ismeretanyagát és technikáit. Az eredményes oktatást meg kell, hogy előzze a gyermek egyéni képességeinek alapos megismerése.
- Minél korábban fel kell ismernünk tehetségeket, hogy személyre szabott fejlesztéssel segítsük szakmai továbbfejlődésüket, továbbtanulásukat.
- Oktató-nevelő munkánk alapozza meg az önkifejezés, az alkotó fantázia kibontakozását, fejlessze a tanulók improvizációs készségét.
- A szociális hátrányok kompenzálása, az esélyegyenlőség biztosítása. Sok tanuló számára éppen a művészeti tevékenység fejlesztése az egyetlen kitörési pont.
- Minden tanuló ismerje meg nemzeti művészeti kultúránk értékeit, ennek révén szélesítjük a nemzeti önismeretet. Nevelésünk ösztönözzön a szűkebb és tágabb környezet művészeti emlékeinek, hagyományainak feltáró és ápolóegyéni és közösségi tevékenységére.
- A tanulók ismerjék meg az Európai és egyetemes emberi művészeti kultúra legjellemezőbb, legnagyobb hatású eredményeit.
- A tanulók váljanak érzékennyé környezetük esztétikai állapota iránt. Meg kell követelnünk a rendet, tisztaságot, megakadályozni a szándékos rongálást.
- A tanulók a művészeti iskolában eltöltött tanulmányi évei alatt ismerkedjen meg a közösségi művészeti tevékenység szépségeivel, a közös éneklés, tánc élményével.
A hatékony személyiségfejlesztés érdekében rendkívül fontos, hogy a művészeti iskolai tagozat pedagógiai együttműködést alakítson ki az általános iskolai tagozattal, annak pedagógusaival, de elsősorban a szülőkkel.
A közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok
A művészeti csoportok és egy- egy tanszak résztvevői alkotnak közösséget. Célunk : olyan magatartási attitűd és szokás kialakítása, amely biztosíték lehet arra, hogy a tanulók ez irányú nyitottsága és igénye a tanulmányok befejezésével is megmarad, és felnőtt korukban is keresni fogják a kapcsolatot az érdeklődésüknek megfelelő kulturális színterekkel, közösségekkel.
A közösségformálás leghatékonyabb eszközei:
- A fesztiválokon, kiállításokon, hangversenyeken való bemutatkozások, közös utazás, szállás, szórakozás
- külföldi utazások
- nyári táborozások
- Közös koncertlátogatások
Iskolánk igyekszik anyagilag hozzájárulni e tevékenységek költségeihez, ezzel is kifejezve milyen fontos egy közösség egyben tartása.
Tehetséggondozás a művészeti iskolában
Művészeti iskolánkban külön kiemelt figyelmet fordítunk a tehetséges tanulók sajátos fejlesztésére.
A tantárgyi programok eleve szolgálják a differenciált foglalkozásokat.
- Egyénre szabott feladatok kijelölése.
- Fellépési, versenyzési, pályázati lehetőségek biztosítása.
- Önművelés lehetősége
Iskolánk növendékei és tanárai számára a különféle szakmai találkozókon, versenyeken való részvétel, a pedagógiai és a szakmai felkészültség megmérettetése és a tapasztalatszerzés miatt is rendkívül fontos. A tehetséggondozás szempontjából igen fontos a tehetséges gyerekek jutalmazása, mert ez által még több munkára, nagyobb teljesítményre ösztönözzük tanulóinkat. Tanév végén ünnepélyes keretek között adjuk át a jutalmakat, dicsérjük sikeresen szereplő tanulóinkat, csoportjainkat. Csoportjainknak, szólistáinknak szereplési lehetőséget biztosítunk a település és a környék különböző kulturális rendezvényein, különböző civil szervezetek programjain.
Az iskola vezetőtanára Sulyok Teréz festőművész, a rajz-vízuális kultúra tanára.
Beíratkozás és térítési díj a művészeti iskolába




